Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.
Lista Mistrzów
Warhammer - SHEERIF
Naruto
- Brak mistrza
Resident Evil - Brak mistrza
Neuroshima Brak mistrza
Wampir - Brak mistrza
Dragon Story
- Lavi
Underfantasy - Lavi
Cyberpunk - Lavi

Top posters
Lavi (1392)
Rany I Rekonwalestencja Vote_lcapRany I Rekonwalestencja Voting_barRany I Rekonwalestencja Vote_rcap 
Michaś (707)
Rany I Rekonwalestencja Vote_lcapRany I Rekonwalestencja Voting_barRany I Rekonwalestencja Vote_rcap 
SHEERIF (513)
Rany I Rekonwalestencja Vote_lcapRany I Rekonwalestencja Voting_barRany I Rekonwalestencja Vote_rcap 
Robson (479)
Rany I Rekonwalestencja Vote_lcapRany I Rekonwalestencja Voting_barRany I Rekonwalestencja Vote_rcap 
Anna (476)
Rany I Rekonwalestencja Vote_lcapRany I Rekonwalestencja Voting_barRany I Rekonwalestencja Vote_rcap 
RafciOo (174)
Rany I Rekonwalestencja Vote_lcapRany I Rekonwalestencja Voting_barRany I Rekonwalestencja Vote_rcap 
Zero (173)
Rany I Rekonwalestencja Vote_lcapRany I Rekonwalestencja Voting_barRany I Rekonwalestencja Vote_rcap 
Fenek (45)
Rany I Rekonwalestencja Vote_lcapRany I Rekonwalestencja Voting_barRany I Rekonwalestencja Vote_rcap 
pczyż (8)
Rany I Rekonwalestencja Vote_lcapRany I Rekonwalestencja Voting_barRany I Rekonwalestencja Vote_rcap 
Arheros (5)
Rany I Rekonwalestencja Vote_lcapRany I Rekonwalestencja Voting_barRany I Rekonwalestencja Vote_rcap 

Nasi przyjaciele :)



Rany I Rekonwalestencja

 :: Uniwersa :: Warhammer

Go down

Rany I Rekonwalestencja Empty Rany I Rekonwalestencja

Pisanie  SHEERIF Luty 24th 2009, 11:31

Cecha Żywotność określa jak długo postać może walczyć, zanim przeciwnik zada jej decydujący cios. Żywotność reprezentuję "strefę buforową" i tylko wtedy, gdy zostanie ona sprowadzona do zera, postać zacznie otrzymywać śmiertelne obrażenia.

Przyjmuje się jednak, że osoby, które w walce odniosły jakieś obrażenia, zostały ranne przed tym, jak ich Żywotność spadła do zera. Odnosi się to tylko do istot, które zostały ranne w walce - nie oznacza to, iż mniejsze zwierzęta, posiadające od początku 1 czy 2 punkty Żywotności, cały czas chodzą w bandażach.

Rany dzielimy na trzy różne kategorie:

Lekkie: postać wciąż ma 2 lub więcej punktów Żywotności;

Ciężkie: postać ma mniej niż 2 punkty Żywotności, ale nie otrzymała żadnych trafień krytycznych;

Bardzo ciężkie: postać otrzymała jedno lub więcej trafień krytycznych.
SHEERIF
SHEERIF
Poziom 10
Poziom 10

Male
Taurus Dragon
Exp : 513
SP : 594
Sława : 13

Powrót do góry Go down

Rany I Rekonwalestencja Empty Re: Rany I Rekonwalestencja

Pisanie  SHEERIF Kwiecień 12th 2009, 16:09

Osoby lekko ranne:
Powracają do zdrowia samodzielnie, pod warunkiem, że mają czas na odpoczynek (patrz Czas leczenia poniżej) - jednak opieka osoby posiadającej umiejętność leczenia ran lub chirurgii może okazać się bardzo pomocna. Jeżeli lecząca postać wykona udany test Inteligencji, zraniona osoba natychmiast otrzymuje K3 punktów Żywotności. Można wykonać tylko jedną próbę leczenia obrażeń, odniesionych w określonej walce.

Osoby ciężko ranne
Nie powracają do zdrowia samoistnie, dopóki nie zostanie im udzielona skuteczna pomoc przez osobę posiadającą umiejętność leczenie ran lub chirurgia. Chirurg, wykonując udany test Inteligencji jest w stanie przywrócić K3 punktów Żywotności, a jakakolwiek inna osoba lecząca - tylko 1 punkt. Zdrowienie jest natychmiastowe, a później przyjmuje się, że dana postać jest już tylko lekko ranna.

Osoby ranne bardzo ciężko
Będą prawdopodobnie potrzebowały natychmiastowej opieki kogoś, posiadającego umiejętności leczenia ran, by w ogóle mieć szansę na tyle długiego utrzymania się przy życiu, żeby dotrzeć do jakiejś osoby z umiejętnością chirurgii.
SHEERIF
SHEERIF
Poziom 10
Poziom 10

Male
Taurus Dragon
Exp : 513
SP : 594
Sława : 13

Powrót do góry Go down

Rany I Rekonwalestencja Empty Re: Rany I Rekonwalestencja

Pisanie  SHEERIF Kwiecień 12th 2009, 16:28

Czas Leczenia


Lekko ranne osoby odzyskują 1 punkt Żywotności na dzień całkowitego odpoczynku. Osoby, odpoczywające przez tydzień otrzymują dodatkowo ilość punktów Żywotności równą wielkości ich cech Wytrzymałości (np. po tygodniu odpoczynku lekko ranna osoba odzyskała ilości punktów Żywotności, równą 8 + jej Wytrzymałość).

Opieka osoby posiadającej umiejętność leczenia ran przyśpiesza proces zdrowienia. Jeżeli osoba doglądająca wykona udany test Inteligencji (z dodatnim modyfikatorem +20%) i przynajmniej przez pół godziny dziennie opiekuje się rannym, ranny odzyska każdego dnia ilość punktów Żywotności, równą jego wytrzymałości. Jeżeli osobie leczącej ten test się nie powiedzie, to ilość odzyskanych punktów Żywotności równa jest połowie Wytrzymałości rannego (zaokrąglana w górę).

Osoby posiadające umiejętność chirurgia[i], które przez przynajmniej pół godziny dziennie doglądają rannego i wykonają udany test Inteligencji , redukują czas rekonwalescencji do jednej trzeciej. Niepowodzenie tego testu oznacza, że czas rekonwalescencji ulega skróceniu do połowy. W ten sposób lekko ranna osoba, którą skutecznie dogląda chirurg może odzyskiwać w ciągu dnia odpoczynku liczbę punktów Żywotności, mogącą osiągnąć trzykrotną własną wytrzymałość.

Niektóre rany, odniesione na skutek [i]trafień krytycznych
określono jako wymagające skutecznej opieki medycznej opieki medycznej. Rodzaj leczenia zależy od typu odniesionych obrażeń. Mówiąc najbardziej ogólnie, efekty obrażeń zmieszczą się w przynajmniej jednej z podanych niżej kategorii.
SHEERIF
SHEERIF
Poziom 10
Poziom 10

Male
Taurus Dragon
Exp : 513
SP : 594
Sława : 13

Powrót do góry Go down

Rany I Rekonwalestencja Empty Re: Rany I Rekonwalestencja

Pisanie  SHEERIF Kwiecień 13th 2009, 15:46

Krwawienie:
Ranny traci podczas każdej rundy dodatkowe punkty Żywotności do czasu, aż zajmie się nim chirurg albo uzdrowiciel, lub też aż umrze. Osoba z umiejętnością leczenie ran lub chirurgia może powstrzymać upływ krwi, wykonując udany test Inteligencji. Próby mogą być powtarzane co runę. Mimo powstrzymywania krwawienia ranny umrze, jeśli w ciągu 24 godzin chirurg nie przeprowadzi pomyślnej operacji. Tylko osoba posiadająca umiejętność chirurgia może uratować pacjenta. Operacja trwa 2 godziny. Jeżeli chirurg wykona udany test Inteligencji, pacjent zaśnie na 24 godziny, po którym to czasie zostanie mu przywrócony 1 punkt Żywotności i traktuje się go jako lekko rannego. Jeżeli podczas operacji test Inteligencji jest nie udany pacjent umiera.

Złamane lub zwichnięte kończyny:
Osobie z takim zranieniem nie grozi natychmiastowe niebezpieczeństwo, ale jeśli w ciągu tygodnia nie zajmie się nią chirurg, kończyna stanie się trwale bezwładna. Leczenia może próbować jedynie osoba posiadająca umiejętność chirurgia. Chirurg musi wykonać test Inteligencji - z dodatnim modyfikatorem +10% - po wykonaniu którego przyjmuje się, że leczona postać ma 1 punkt Żywotności i jest lekko ranna. Kończyna pozostaje niezdolna do użycia, unieruchomiona na temblaku czy szynach, przez K4+1 tygodni. Jeżeli test był nieudany, operacja może być powtórzona - każda kolejna próba ma kumulatywny, ujemny modyfikator Inteligencji -10%. Jeżeli w ciągu tygodnia od zranienia nie uda się przeprowadzić udanej operacji, kończuna na stałe pozostaje niewładna.

Ucięcie kończyny:
Chirurg w żadnym wypadku nie jest w stanie przywrócić utraconej kończyny. Ofierze trzeba najpierw zatamować krwawienie (patrz wyżej), a następnie przypalić kikut i operować. Operacja zajmuje 2 godziny, do jej przeprowadzenia konieczny jest chirurg, który wykona test Inteligencji. Jeżeli test był udany, pacjent nie odzyskuje sił i nie uważa się go za lekko rannego jeszcze przez 6+K6 dni. Okres ten może ulec skróceniu dzięki opiece chirurga. Jeżeli test był nieudany, pacjent umiera.
SHEERIF
SHEERIF
Poziom 10
Poziom 10

Male
Taurus Dragon
Exp : 513
SP : 594
Sława : 13

Powrót do góry Go down

Rany I Rekonwalestencja Empty Re: Rany I Rekonwalestencja

Pisanie  Sponsored content


Sponsored content


Powrót do góry Go down

Powrót do góry


 :: Uniwersa :: Warhammer

 
Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach