Lista Mistrzów
Warhammer - SHEERIFNaruto - Brak mistrza
Resident Evil - Brak mistrza
Neuroshima - Brak mistrza
Wampir - Brak mistrza
Dragon Story - Lavi
Underfantasy - Lavi
Cyberpunk - Lavi
Zdolności
:: Uniwersa :: Wampir: Maskarada
Strona 1 z 1
Zdolności
Zdolności określają raczej to, co bohater wie, niż jaki jest; opisują to, czego się nauczył, nie zaś to, co robi naturalnie. Wszystkie Talenty, Umiejętności i Wiedza są Zdolnościami.
Każda Zdolność, którą bohater posiada, ma wartość, która mówi, na ile opanował bohater daną Zdolność. Liczby określają iloma kostkami możesz rzucić, kiedy wykorzystujesz którąś ze Zdolności. Te zasady pomogą ci wybrać Zdolności i określą sposób ich wartościowania.
Zdolności dzielą się na trzy kategorie: Talenty, Umiejętności i Wiedzę. Każdy typ Zdolności ma odmienne własności.
Talenty określają intuicyjne Zdolności. Talentów nie trzeba praktykować per se i nie można się ich nauczyć czy poznać z książki; najczęściej zdobywa się je przez bezpośrednie doświadczenia. Czy twój bohater jest samoukiem czy podziela zdanie ogółu?
Umiejętności są Zdolnościami nabytymi wskutek ostrego treningu jakiegokolwiek rodzaju. Ta kategoria obejmuje Zdolności, których trzeba się uczyć krok po kroku i praktykować, ale można je przekazywać i nauczyć się ich (w odróżnieniu od Talentów). Czy twój bohater dobrze uczy się przez dzienną (czy nocną) praktykę?
Wiedza obejmuje te Zdolności, które wymagają zastosowania poważnego myślenia. Są to Zdolności, które można nabyć w szkołach, na zajęciach, z książek i od nauczycieli, ale także przez doświadczenie. Czy twój bohater jest wykształcony, czy ma dobra pamięć?
Musisz określić priorytetowe Zdolności w taki sam sposób, jak Atrybuty. Musisz zdecydować, jakie wartości przyznać swoim Talentom, Umiejętnościom, Wiedzy, określając w której kategorii bohater jest ponadprzeciętny (pierwszorzędna kategoria), w której przeciętny (drugorzędna), a w której jest poniżej przeciętnej (trzeciorzędna).
Każda Zdolność, którą bohater posiada, ma wartość, która mówi, na ile opanował bohater daną Zdolność. Liczby określają iloma kostkami możesz rzucić, kiedy wykorzystujesz którąś ze Zdolności. Te zasady pomogą ci wybrać Zdolności i określą sposób ich wartościowania.
Zdolności dzielą się na trzy kategorie: Talenty, Umiejętności i Wiedzę. Każdy typ Zdolności ma odmienne własności.
Talenty określają intuicyjne Zdolności. Talentów nie trzeba praktykować per se i nie można się ich nauczyć czy poznać z książki; najczęściej zdobywa się je przez bezpośrednie doświadczenia. Czy twój bohater jest samoukiem czy podziela zdanie ogółu?
Umiejętności są Zdolnościami nabytymi wskutek ostrego treningu jakiegokolwiek rodzaju. Ta kategoria obejmuje Zdolności, których trzeba się uczyć krok po kroku i praktykować, ale można je przekazywać i nauczyć się ich (w odróżnieniu od Talentów). Czy twój bohater dobrze uczy się przez dzienną (czy nocną) praktykę?
Wiedza obejmuje te Zdolności, które wymagają zastosowania poważnego myślenia. Są to Zdolności, które można nabyć w szkołach, na zajęciach, z książek i od nauczycieli, ale także przez doświadczenie. Czy twój bohater jest wykształcony, czy ma dobra pamięć?
Musisz określić priorytetowe Zdolności w taki sam sposób, jak Atrybuty. Musisz zdecydować, jakie wartości przyznać swoim Talentom, Umiejętnościom, Wiedzy, określając w której kategorii bohater jest ponadprzeciętny (pierwszorzędna kategoria), w której przeciętny (drugorzędna), a w której jest poniżej przeciętnej (trzeciorzędna).
Anna- Poziom 10
-
Exp : 476
SP : 159
Sława : 8
:: Uniwersa :: Wampir: Maskarada
Strona 1 z 1
Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach
|
|