Similar topics
Lista Mistrzów
Warhammer - SHEERIFNaruto - Brak mistrza
Resident Evil - Brak mistrza
Neuroshima - Brak mistrza
Wampir - Brak mistrza
Dragon Story - Lavi
Underfantasy - Lavi
Cyberpunk - Lavi
Trochę o Świecie
2 posters
Trochę o Świecie
Krótki zarys jak świat wygląda i gdzie się znajduje
Świat Warhammera w wielu aspektach przypomina naszą Ziemię z okresu późnego średniowiecza. Na mapie świata, pomimo nieco innego kształtu lądów, bez trudu rozpoznać można Europę (zwaną tutaj Starym Światem), Amerykę Południową zwaną Lustrią oraz inne kontynenty. Państwa Starego Świata i ich kultura także były wzorowane na krajach z prawdziwego świata: potężne Imperium to Święte Cesarstwo Rzymskie Narodu Niemieckiego, Bretonnia to średniowieczna Francja, stepy Kislevu zajmują tereny odpowiadające geograficznie położeniu Polski i Rosji, Jałowa Kraina wraz z największym portem Starego Świata Marienburgiem odpowiada Niderlandom, Estalia stanowi w ogólnych zarysach odpowiednik Hiszpanii, natomiast państwa-miasta Tilei wzorowane są na renesansowych Włoszech. Na obrzeżach Starego Świata istnieje jeszcze Norsca (Skandynawia), Albion (Wielka Brytania) oraz Arabia (odpowiadająca ogólnie cywilizacji islamskiej).
Świat Warhammera w wielu aspektach przypomina naszą Ziemię z okresu późnego średniowiecza. Na mapie świata, pomimo nieco innego kształtu lądów, bez trudu rozpoznać można Europę (zwaną tutaj Starym Światem), Amerykę Południową zwaną Lustrią oraz inne kontynenty. Państwa Starego Świata i ich kultura także były wzorowane na krajach z prawdziwego świata: potężne Imperium to Święte Cesarstwo Rzymskie Narodu Niemieckiego, Bretonnia to średniowieczna Francja, stepy Kislevu zajmują tereny odpowiadające geograficznie położeniu Polski i Rosji, Jałowa Kraina wraz z największym portem Starego Świata Marienburgiem odpowiada Niderlandom, Estalia stanowi w ogólnych zarysach odpowiednik Hiszpanii, natomiast państwa-miasta Tilei wzorowane są na renesansowych Włoszech. Na obrzeżach Starego Świata istnieje jeszcze Norsca (Skandynawia), Albion (Wielka Brytania) oraz Arabia (odpowiadająca ogólnie cywilizacji islamskiej).
SHEERIF- Poziom 10
-
Exp : 513
SP : 594
Sława : 13
Re: Trochę o Świecie
Warhammer, każdy wie iż oznacza to w wolnym tłumaczeniu Młot Bojowy lub Wojenny. Dlaczego akurat taka nazwa systemu już wyjaśniam. Najważniejszym bogiem w starym Świata jest SIGMAR założyciel największego państwa ludzi, Imperium. Był on wojownikiem, herosem 2500lat temu kiedy to po zjednoczeniu plemion ludzi dopomógł w dużej mierze w wygnaniu sił zła z ziem zachodu. A władał on jednym z potężnych Krasnoludzkich młotów runicznych, jak twierdzą teraz Krasnoludy wykradł im go i mają o to żal do ludzi. Żal ten jest nieuzasadniony ponieważ prawda jest taka, iż ten oto potężny artefakt dostał SIGMAR w darze po wsparciu Krasnoludzkiej armii przegrywającej z chaosem lub orkami (tego do końca nie pamiętam).
Wiara w SIGMARA bohatera przerodziła się w kult a następnie w najważniejszą religię panującą w Imperium. W dysputach teologicznych starsi bogowi tacy jak TAAL, MANAN, SHALLIYA, MORR, MYRMIDIA, RANALD, VERENA, ULRYK przez długi czas nie chcieli uznać SIGMARA za równego sobie, a niektórzy z nich nadal mają co do tego wątpliwości.
Przez te 2500lat Imperium wzrosło w siłę chociaż jak każde państwo miało swe wzloty i upadki. Ostatni taki upadek mało nie zakończył się całkowitym zniszczeniem 200 lat temu. Po długich walkach wewnętrznych pomiędzy poszczególnymi Książętami Elektami ( władcy poszczególnych prowincji, których jest 12) w czasie rozłamu zza Gór Krańca Świata przybyła potężna chorda CHAOSU prowadzona przez Avatara namaszczonego przez wszystkich 4 Bogów Chaosu. Który zjednoczył wojownicze plemiona koczowników, mutantów, zwierzoludzi i szamanów wraz z mrocznymi czrnoksiężnikami i wyruszył by zniszczyć ludzi i ich świat. Jednak ówczesny Imperator Cesarz Magnus zwany Pobożnym znowu zjednoczył poróżnione prowincje i poprowadził je z odsieczą zjednoczonym elfom, krasnolud i ludziom z Kislewa. Do bitwy na bezkresnych równinach Kislewa poprowadził zuchwałą szarże i rozbił siły zła w ogromnej bitwie.
A teraz młody towarzyszu ta groza zaczyna się od nowa, zło znowu sięga w naszym kierunku, heretycy wychylają się z cienia w wielkich miastach Imperium, a zwierzoludie i mutanty wyłażą z mrocznych puszczy starego Świata.
Wiara w SIGMARA bohatera przerodziła się w kult a następnie w najważniejszą religię panującą w Imperium. W dysputach teologicznych starsi bogowi tacy jak TAAL, MANAN, SHALLIYA, MORR, MYRMIDIA, RANALD, VERENA, ULRYK przez długi czas nie chcieli uznać SIGMARA za równego sobie, a niektórzy z nich nadal mają co do tego wątpliwości.
Przez te 2500lat Imperium wzrosło w siłę chociaż jak każde państwo miało swe wzloty i upadki. Ostatni taki upadek mało nie zakończył się całkowitym zniszczeniem 200 lat temu. Po długich walkach wewnętrznych pomiędzy poszczególnymi Książętami Elektami ( władcy poszczególnych prowincji, których jest 12) w czasie rozłamu zza Gór Krańca Świata przybyła potężna chorda CHAOSU prowadzona przez Avatara namaszczonego przez wszystkich 4 Bogów Chaosu. Który zjednoczył wojownicze plemiona koczowników, mutantów, zwierzoludzi i szamanów wraz z mrocznymi czrnoksiężnikami i wyruszył by zniszczyć ludzi i ich świat. Jednak ówczesny Imperator Cesarz Magnus zwany Pobożnym znowu zjednoczył poróżnione prowincje i poprowadził je z odsieczą zjednoczonym elfom, krasnolud i ludziom z Kislewa. Do bitwy na bezkresnych równinach Kislewa poprowadził zuchwałą szarże i rozbił siły zła w ogromnej bitwie.
A teraz młody towarzyszu ta groza zaczyna się od nowa, zło znowu sięga w naszym kierunku, heretycy wychylają się z cienia w wielkich miastach Imperium, a zwierzoludie i mutanty wyłażą z mrocznych puszczy starego Świata.
Ostatnio zmieniony przez SHEERIF dnia Listopad 25th 2008, 21:11, w całości zmieniany 1 raz
SHEERIF- Poziom 10
-
Exp : 513
SP : 594
Sława : 13
Re: Trochę o Świecie
Jeżeli już zacznę prowadzić to będzie to Imperium i wszyscy będziecie z niego pochodzić w ten czy inny sposób, więc opiszę wygląd tego Państwa.
Imperium to w większości jeszcze ogromne, mroczne, niezbadane puszcze w których żyją z reguły zwierzoludzie. Życie ludzi i ich osiedla skupiają się w pobliżu wielkich rzek, które są głównymi szlakami handlowymi i najszybszym sposobem transportu. Każde z was wie także, że ich kraj słynie z wielkich miast, żołnierzy, inżynierów i kolegiów magii. Chociaż ci pochodzący z tych ostatnich nie są lubiani przez ogół społeczeństwa, ponieważ każdy wie że od magi dobrej do tej złej jest bardo cienka granica. Największe miasta to stolica Altdorf, Talabheim, Middenheim, Nuln, Wolfenburg, Awerheim. I każdy z was wie również o istnieniu substancji zwanej Spaczeń.(nie końecznie wiecie jak działa nikt wam tego nie mówił) Jest to najbardziej nie bezpieczna substancja na Świeci, jest czysto esencją mocy magicznej, sprawia że ludzie wpadają w obłęd i mutują nikt normalny jej nie szuka i nie pożąda. Ale ci źli pragną jej mieć jak najwięcej.
W same orki i gobliny wierzycie jak w legendy gdzieś tam są ale daleko nas to nie dotyczy i my się tym nie musimy martwić. Tak przeciętny człowiek mniej więcej postrzega Świat.
Ach zapomniałbym na nieboskłonie nocą widoczne są dwa księżyce. Większy Mannslieb świecący na niebiesko (przypomina nasz księżyc i Mniejszy Morrslieb mający poświatę niezdrowej zieleni z nierególarnym fazami, który jest podobno jedną wielką bryłą spaczenia i wiele mrocznych kultów oddaje mu cześć. (nie napisałem jak się nazywają ponieważ niechcę popełnić gafy w pisowni)
Imperium to w większości jeszcze ogromne, mroczne, niezbadane puszcze w których żyją z reguły zwierzoludzie. Życie ludzi i ich osiedla skupiają się w pobliżu wielkich rzek, które są głównymi szlakami handlowymi i najszybszym sposobem transportu. Każde z was wie także, że ich kraj słynie z wielkich miast, żołnierzy, inżynierów i kolegiów magii. Chociaż ci pochodzący z tych ostatnich nie są lubiani przez ogół społeczeństwa, ponieważ każdy wie że od magi dobrej do tej złej jest bardo cienka granica. Największe miasta to stolica Altdorf, Talabheim, Middenheim, Nuln, Wolfenburg, Awerheim. I każdy z was wie również o istnieniu substancji zwanej Spaczeń.(nie końecznie wiecie jak działa nikt wam tego nie mówił) Jest to najbardziej nie bezpieczna substancja na Świeci, jest czysto esencją mocy magicznej, sprawia że ludzie wpadają w obłęd i mutują nikt normalny jej nie szuka i nie pożąda. Ale ci źli pragną jej mieć jak najwięcej.
W same orki i gobliny wierzycie jak w legendy gdzieś tam są ale daleko nas to nie dotyczy i my się tym nie musimy martwić. Tak przeciętny człowiek mniej więcej postrzega Świat.
Ach zapomniałbym na nieboskłonie nocą widoczne są dwa księżyce. Większy Mannslieb świecący na niebiesko (przypomina nasz księżyc i Mniejszy Morrslieb mający poświatę niezdrowej zieleni z nierególarnym fazami, który jest podobno jedną wielką bryłą spaczenia i wiele mrocznych kultów oddaje mu cześć. (nie napisałem jak się nazywają ponieważ niechcę popełnić gafy w pisowni)
Ostatnio zmieniony przez SHEERIF dnia Grudzień 10th 2008, 18:55, w całości zmieniany 3 razy
SHEERIF- Poziom 10
-
Exp : 513
SP : 594
Sława : 13
Re: Trochę o Świecie
Wolałbym aby każdy z was, jeżeli już zdecyduje się zagrać u mnie w przyszłości zagrał człowiekiem ponieważ.
Po pierwsze mnie będzie łatwiej. A po drugie ja sam będę od takiej osoby wymagał by grał jak istota innego gatunku, a nie jak człowiek tylko mogę widzieć w ciemności, albo jestem wytrzymalszy czy zwinniejszy. Bo nie oto w tym chodzi by mieć najlepsze statystyki, których tutaj będzie bardzo dużo. Mnie chodzi o to byście poczuli klimat tego świata, a ja z moimi skromnymi umiejętnościami będę się wam starał go przekazać.
Więc pragną bym aby każdy chociaż po trosze się z nim zapoznał ja mogę udostępnić trochę książek osadzonych fabularnie w tym świecie, jeżeli tylko ktoś będzie zainteresowany.
Po pierwsze mnie będzie łatwiej. A po drugie ja sam będę od takiej osoby wymagał by grał jak istota innego gatunku, a nie jak człowiek tylko mogę widzieć w ciemności, albo jestem wytrzymalszy czy zwinniejszy. Bo nie oto w tym chodzi by mieć najlepsze statystyki, których tutaj będzie bardzo dużo. Mnie chodzi o to byście poczuli klimat tego świata, a ja z moimi skromnymi umiejętnościami będę się wam starał go przekazać.
Więc pragną bym aby każdy chociaż po trosze się z nim zapoznał ja mogę udostępnić trochę książek osadzonych fabularnie w tym świecie, jeżeli tylko ktoś będzie zainteresowany.
SHEERIF- Poziom 10
-
Exp : 513
SP : 594
Sława : 13
Re: Trochę o Świecie
To mroczna, krwawa era.
Czas demonów i czarnoksięstwa.
Era bitew, śmierci a także końca świata.
Pośród ognia, płomieni i szaleństwa.
Jest to także czas niezłomnych bohaterów,
śmiałych czynów i wielkiej odwagi.
W sercu Starego Świata rozciąga się Imperium
- największe i najpotężniejsze z ludzkich królest.
Słynie ze swych inżynierów, czarodziejów, kupców
i żołnierzy. To kraina ogromnych gór, szerokich rzek,
ciemnych lasów i rozległych miast. Z wyżyn tronu
w Altdorfie włada nią Imperator Karl Franz, wyświęcony
potomek założyciela tego państwa - Sigmara,
powiernik jego magicznego bojowego młota.
Czasy są niespokojne. Wzdłuż i wszerz Starego Świata,
od rycerskich zamków Bretonii do skutego lodem Kisleva
na dalekiej Północy, słychać doniesienia o zbliżającej się
wojnie. W niebotycznych Górach Krańca Świata plemiona
orków szykują się do kolejnej napaści. Zbóje i odstępcy
nękają dzikie ziemie Księstw Granicznych no Południu.
Pojawiają się dlotki o podobnych szczurom istotach,
skavenach, które wynurzają się z rynsztoków i bagien we
wszystkich krainach. Na północnych pustkowiach nie
ustępuje odwieczna groźba Chaosu, demonów i zwierzo-
ludzi wypaczonych prze nikczemne moce Mrocznych
Bogów. Zbliża się pora rozstrzygającej bitwy.
Imperium potrzebuje bohaterów, jak nigdy przedtem.
Czas demonów i czarnoksięstwa.
Era bitew, śmierci a także końca świata.
Pośród ognia, płomieni i szaleństwa.
Jest to także czas niezłomnych bohaterów,
śmiałych czynów i wielkiej odwagi.
W sercu Starego Świata rozciąga się Imperium
- największe i najpotężniejsze z ludzkich królest.
Słynie ze swych inżynierów, czarodziejów, kupców
i żołnierzy. To kraina ogromnych gór, szerokich rzek,
ciemnych lasów i rozległych miast. Z wyżyn tronu
w Altdorfie włada nią Imperator Karl Franz, wyświęcony
potomek założyciela tego państwa - Sigmara,
powiernik jego magicznego bojowego młota.
Czasy są niespokojne. Wzdłuż i wszerz Starego Świata,
od rycerskich zamków Bretonii do skutego lodem Kisleva
na dalekiej Północy, słychać doniesienia o zbliżającej się
wojnie. W niebotycznych Górach Krańca Świata plemiona
orków szykują się do kolejnej napaści. Zbóje i odstępcy
nękają dzikie ziemie Księstw Granicznych no Południu.
Pojawiają się dlotki o podobnych szczurom istotach,
skavenach, które wynurzają się z rynsztoków i bagien we
wszystkich krainach. Na północnych pustkowiach nie
ustępuje odwieczna groźba Chaosu, demonów i zwierzo-
ludzi wypaczonych prze nikczemne moce Mrocznych
Bogów. Zbliża się pora rozstrzygającej bitwy.
Imperium potrzebuje bohaterów, jak nigdy przedtem.
Ostatnio zmieniony przez SHEERIF dnia Listopad 25th 2008, 18:26, w całości zmieniany 2 razy
SHEERIF- Poziom 10
-
Exp : 513
SP : 594
Sława : 13
Re: Trochę o Świecie
Jeden z moich ulubionych filmików. Trochę pomieszany z Warhammerwm 40.000 ale to nic.
SHEERIF- Poziom 10
-
Exp : 513
SP : 594
Sława : 13
Re: Trochę o Świecie
Jedne z najlepszych filmików z systemu.
SHEERIF- Poziom 10
-
Exp : 513
SP : 594
Sława : 13
Re: Trochę o Świecie
W tym świeci jest dość już rozwinięta technika proch i broń palna jest nawet powszechna chociaż jest droga. Najbardziej rozpowszechniona jest w armiach bogatych prowincji wśród rajtarii np., ale ja jeszcze nie wiem czy będę ją często wprowadzał. Na potrzeby wojska inżynierowi budują już na masową skalę działa, a najnowsze osiągnięcia wojskowe to czołgi parowe podpatrzone od krasnoludów. Najpotężniejsze działo to Gniew Sigmara, siedmio lufowy potwór sprzed ponad 200lat cud inżynierii. Fenomen tego działa jest taki iż można w zależności od potrzeb wystrzelić z wszystkich dział bądź tylko z jego części. Jest to potwór który po ostatnim najeździe Chaosu kiedy niedobitki wroga znowu się zgromadziły i ponownie stworzył wielotysięczną armię przewodzoną przez demona. W decydującym momencie to diało zniszczyło demona. Jak zawsze siły zła po utracie wodza rozproszyły się w panice i uciekły w puszcze Imperium ścigane przez zdziesiątkowanych żołnierzy Averlandu.
Największe osiągnięcie inżynierii o którym mogliście słyszeć, chociaż krasnoludzke i tak zapiera dech w piersiach. A jest to sterowiec o nazwie Duch Grunniego potężna jednostka latająca stworzona przez Zabujcę/Inżyniera/Wynalazcę Malakaja Makajsona. Jednostka ta opatrzona jest w coś ale gatlingii wielolufowe ciężkie karabiny, jak również w hangar dla żyrokopterów. W tej chwili osoba posiadająca tą jednostkę może zostać przywódcą despotą dowolnej krainy.
Największe osiągnięcie inżynierii o którym mogliście słyszeć, chociaż krasnoludzke i tak zapiera dech w piersiach. A jest to sterowiec o nazwie Duch Grunniego potężna jednostka latająca stworzona przez Zabujcę/Inżyniera/Wynalazcę Malakaja Makajsona. Jednostka ta opatrzona jest w coś ale gatlingii wielolufowe ciężkie karabiny, jak również w hangar dla żyrokopterów. W tej chwili osoba posiadająca tą jednostkę może zostać przywódcą despotą dowolnej krainy.
SHEERIF- Poziom 10
-
Exp : 513
SP : 594
Sława : 13
Re: Trochę o Świecie
Nazwy prowincji i ich stolice
1 Baronia Nordland - Salzenmund
2 Kraina Zgromadzeń - bez stolicy
3 Baronia Hochlandu - Bergsburg
4 Wielkie Księstwo Ostlandu - Wolfenburg
5 Wielkie Księstwo Reiklandu - Altdorf
6 Wielkie Księstwo Talabeclandu - Zamek Schloss
7 Wielkie Hrabstwo Stirlandu - Wurtbad
8 Hrabstwo Wissenlandu - Wissenburg
9 Wielkie Hrabstwo Averlandu - Averheim
10 Hrabstwo Sylwani - Waldenhof
11 Liga Ostermarku - Bechafen
12 Hrabstwo Sylvani - Waldenhof
13 Wolne miasto Middenheim - Middenheim
14 Wolne miasto Nuln - Nuln
15 Wolne miasto Talabheim - Talabheim
http://www.gildiarpg.pl/art/310
1 Baronia Nordland - Salzenmund
2 Kraina Zgromadzeń - bez stolicy
3 Baronia Hochlandu - Bergsburg
4 Wielkie Księstwo Ostlandu - Wolfenburg
5 Wielkie Księstwo Reiklandu - Altdorf
6 Wielkie Księstwo Talabeclandu - Zamek Schloss
7 Wielkie Hrabstwo Stirlandu - Wurtbad
8 Hrabstwo Wissenlandu - Wissenburg
9 Wielkie Hrabstwo Averlandu - Averheim
10 Hrabstwo Sylwani - Waldenhof
11 Liga Ostermarku - Bechafen
12 Hrabstwo Sylvani - Waldenhof
13 Wolne miasto Middenheim - Middenheim
14 Wolne miasto Nuln - Nuln
15 Wolne miasto Talabheim - Talabheim
http://www.gildiarpg.pl/art/310
Ostatnio zmieniony przez SHEERIF dnia Grudzień 9th 2008, 17:32, w całości zmieniany 3 razy
SHEERIF- Poziom 10
-
Exp : 513
SP : 594
Sława : 13
Re: Trochę o Świecie
Pozwolę sobie wrzucić filmik, który jest moim ulubionym
Anna- Poziom 10
-
Exp : 476
SP : 159
Sława : 8
Re: Trochę o Świecie
ELEKTORZY- osoby posiadające głos w radzie imperialnej. Z nr 1 Cesarz on nie jest elektorem jednak jako Imperator ma oczywiście głos w radzie.
1 Cesarz Karl-Franz I. Siedziba Altdorf
2 Wielki Teogonista Yorri XV. Przywódca kultu Sigmara w całym Imperium z siedzibą w Altdorfie.
3 Arcylektor Aglin. Wysoki kapłan Sigmara, z siedzibą w Talabheim.
4 Arcylektor Kaslain. Wysoki kapłan Sigmara , z siedzibą w Nuln.
5 Arcy kapłan Ar-Ulryk. Lider kultu Ulryka w całym Imperium, z siedzibą w Midenheim.
6 Arcyksiążę Hals von Tasseninck. Jego siedzibą jest Wolfenburg w ostlandzie.
7 Arcyksiążę Leopold von Bilithofen. Jego siedzibą jest wolne miasto Carroburg w Midenlandzie.
8 Arcyksiążę Gustaw von Krieglitz. Jego siedzibą jest Schloss w pobliżu Herzig w Talabeklandzie.
9 Arcybaronessa Etelka Toppenheimer. Z siedzibą w Pfeidorf w Sudenlandzie.
10 Graf Alberich Haupt-Anderssen. Z siedzibą w Wurtbad w Stirlandzie.
11 Arcychrabina Ludmiła von Alptraum. Jej siedzibą jest Averheim w Averlandzie.
12 Graf Boris Todbringer. Jego siedziba to Miasto państwo-państwo Midenheim.
13 Księżna Eliza Krieglitz-Untermensch. Jej siedzibą jest miasto-państwo Talabheim.
14 Hrabina Emmannuelle von Liebewitz. Jej siedzibą jest miasto-państwo Nuln.
15. Stary Hirme Stoutheart. Pochodzi z Mootlandu. Jest 111 letnim przewodnikiem Halfingów z Krainy Zgromadzeń.
1 Cesarz Karl-Franz I. Siedziba Altdorf
2 Wielki Teogonista Yorri XV. Przywódca kultu Sigmara w całym Imperium z siedzibą w Altdorfie.
3 Arcylektor Aglin. Wysoki kapłan Sigmara, z siedzibą w Talabheim.
4 Arcylektor Kaslain. Wysoki kapłan Sigmara , z siedzibą w Nuln.
5 Arcy kapłan Ar-Ulryk. Lider kultu Ulryka w całym Imperium, z siedzibą w Midenheim.
6 Arcyksiążę Hals von Tasseninck. Jego siedzibą jest Wolfenburg w ostlandzie.
7 Arcyksiążę Leopold von Bilithofen. Jego siedzibą jest wolne miasto Carroburg w Midenlandzie.
8 Arcyksiążę Gustaw von Krieglitz. Jego siedzibą jest Schloss w pobliżu Herzig w Talabeklandzie.
9 Arcybaronessa Etelka Toppenheimer. Z siedzibą w Pfeidorf w Sudenlandzie.
10 Graf Alberich Haupt-Anderssen. Z siedzibą w Wurtbad w Stirlandzie.
11 Arcychrabina Ludmiła von Alptraum. Jej siedzibą jest Averheim w Averlandzie.
12 Graf Boris Todbringer. Jego siedziba to Miasto państwo-państwo Midenheim.
13 Księżna Eliza Krieglitz-Untermensch. Jej siedzibą jest miasto-państwo Talabheim.
14 Hrabina Emmannuelle von Liebewitz. Jej siedzibą jest miasto-państwo Nuln.
15. Stary Hirme Stoutheart. Pochodzi z Mootlandu. Jest 111 letnim przewodnikiem Halfingów z Krainy Zgromadzeń.
SHEERIF- Poziom 10
-
Exp : 513
SP : 594
Sława : 13
Re: Trochę o Świecie
Kalendarz Imperium
Miesiące
(miesiąca mają po 32 i 33 dni a rok ma 400 dni)
1 Nachexen (na-HEKS-en) Powiedźmie
2 Jahrdrung (JAAR-drung) Zmianę roku
3 Pflugzeit (pFLUUG-cajt) Czas orki
4 Sigmarzeit (ZIGG-mar-cajt) Czas Sigmara
5 Sommerzeit (ZOMMER-cajt) Czas lata
6 Vorgeheim (FORR-g-hajm) Przed tajemnicą
7 Nachgeheim (NACH-g-hajm) Po tajemnicy
8 Erntezeit (ERN-t'-cajt) Czas zbiorów
9 Brauzeit (BRAU-cajt) Miesiąc warzenia
10 Kaldezeit (KAL-t'-cajt) Miesiąc mrozów
11 Ulriczeit (UL-ric-cajt) Czas Ulryka
12 Vorhexen (FORR-hex-en) Przedwiedźmie
[center]Dni Tygodnia
(tydzień w Starym Świecie ma 8 dni)
Wallentag - Dzień pracy
Aubentag - Dzień poboru
Marktag - Dzień targowy
Beckertag - Dzień wypieków
Bezahltag - Dzień podatków
Konigstag - Dzień królewski
Angestag - Początek tygodnia
Festag - Święto
Miesiące
(miesiąca mają po 32 i 33 dni a rok ma 400 dni)
1 Nachexen (na-HEKS-en) Powiedźmie
2 Jahrdrung (JAAR-drung) Zmianę roku
3 Pflugzeit (pFLUUG-cajt) Czas orki
4 Sigmarzeit (ZIGG-mar-cajt) Czas Sigmara
5 Sommerzeit (ZOMMER-cajt) Czas lata
6 Vorgeheim (FORR-g-hajm) Przed tajemnicą
7 Nachgeheim (NACH-g-hajm) Po tajemnicy
8 Erntezeit (ERN-t'-cajt) Czas zbiorów
9 Brauzeit (BRAU-cajt) Miesiąc warzenia
10 Kaldezeit (KAL-t'-cajt) Miesiąc mrozów
11 Ulriczeit (UL-ric-cajt) Czas Ulryka
12 Vorhexen (FORR-hex-en) Przedwiedźmie
[center]Dni Tygodnia
(tydzień w Starym Świecie ma 8 dni)
Wallentag - Dzień pracy
Aubentag - Dzień poboru
Marktag - Dzień targowy
Beckertag - Dzień wypieków
Bezahltag - Dzień podatków
Konigstag - Dzień królewski
Angestag - Początek tygodnia
Festag - Święto
Ostatnio zmieniony przez SHEERIF dnia Grudzień 22nd 2008, 18:15, w całości zmieniany 1 raz
SHEERIF- Poziom 10
-
Exp : 513
SP : 594
Sława : 13
Re: Trochę o Świecie
Monety Starego Świata
System monetowy w Starym Świecie opiera się na trzech rodzajach monet - złote korony, srebrne szylingi i pensy, zazwyczaj zrobionym z brązu, miedzi lub mosiądzu. Każda moneta waży mniej więcej 1 uncję, a jej wartość uzależniona jest od wagi. Wszystkie miasta, a także niektóre miasteczka biją swe własne monety, które są akceptowane na całym terenie Starego Świata ( choć monety z mniejszych miasteczek mogą być uznawanie tylko lokalnie). Niezwykłe monety traktowane są z dużą podejrzliwością, dzięki czemu ich emisja staje się nieopłacalna. Ponieważ monety różnią się pochodzeniem, wiarygodnym określeniem wartości staje się ich waga.
1 złota korona = 20 srebrnych szylingów = 240 mosiężnych pensów
1 srebrny szyling = 12 mosiężnych pensów
Zazwyczaj zapisuje się to tak:
1 zk = 20/- = 240p
SHEERIF- Poziom 10
-
Exp : 513
SP : 594
Sława : 13
Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach
|
|